شرایط و قوانین زیر کلیه مراحل ثبت سفارش، خرید، ارسال و دریافت محصولات پست مال را تحت پوشش خود قرار میدهد و ورود کاربران به وبسایت پست مال، استفاده از پروفایل شخصی و سایر خدمات ارائه شده توسط پست مال به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین ذیل می باشد.
توجه داشته باشید که ثبت سفارش جدید در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین پست مال از سوی کاربر است و لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج شده در این صفحه ، جایگزین کلیه توافقهای قبلی محسوب میشود.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویههای پست مال منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویهها و سرویسهای پست مال تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق میکنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات پست مال اقدام کند. همچنین از آنجا که پست مال یک وبسایت فروش محصولات بسته بندی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا میکند.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات پست مال استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به پست مال ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که پست مال به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای شرکت از طریق آنها صورت میگیرد. جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد پست مال برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید.
در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه پست مال را در پروفایل خود لغو کنند.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
پست مال به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند و متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت پست مال ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات پست مال ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط پست مال جزئی از اموال پست مال محسوب میشود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار پست مال است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای پست مال محفوظ میدارد.
علاوه بر این، اسکریپتها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط پست مال و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار پست مال است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت پست مال و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روشهای مشابه مانند جمع آوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای پست مال محفوظ است.
در صورت استفاده از هر یک از خدمات پست مال، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است. نحوه ثبت سفارش از طریق وبسایت، واتساپ و یا تلفن 09012433323 پشتیبانی پست مال است. ساعات پاسخگویی به واتساپ یا تلفنهای مجموعه از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:00- 17:00 و پنجشنبه 9:00 تا12:00 است.
ثبت سفارش شهر تهران
کلیه سفارشهای ثبت شده برای شهر تهران که عملیات پرداخت وجه آنها تا ساعت 16:00 هر روز تکمیل شود، به شرط پر نشدن سقف حمل و نقل روز بعد در بازه زمانی 10:00-18:00 برای مشتریان ارسال می شود. در صورت ثبت سفارش بعد از ساعت 16:00 تحویل سفارش در دومین روز کاری بین ساعت 10-18:00 تحویل خواهد شد. روش ارسال سفارشات در شهر تهران با استفاده از سفیران پست مال و یا به صورت تحویل درب انبار پست مال است.
هزینه ارسال پیک برای سفارشات بالای 2 میلیون تومان رایگان است.
ثبت سفارش شهرستانها
کلیه سفارشات ثبت شده برای سایر شهرها، با استفاده از پست پیشتاز و یا باربری ارسال می شود. کلیه سفارشات ثبت شده ظرف یک روز کاری از انبار پست مال تحویل پست یا باربری خواهند شد.
در صورت درخواست ارسال با باربری هزینه ارسال از انبار پست مال به محل مقصد بصورت پس کرایه و بر عهده مشتری میباشد. همچنین برای سفارشات بالای 5 میلیون تومان فقط امکان ارسال از طریق باربری فعال می باشد
پست مال به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد. پست مال همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در پست مال به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای پست مال محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند. پست مال مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده قبل از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود.
حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای پست مال محفوظ است.در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت پست مال، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای پست مال محفوظ است.
کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، پست مال جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند.
دریافت سفارش
در مورد مشتریان تهرانی، لازم است هنگام تحویل سفارش در حضور پست مال ، به صورت کامل اقلام سفارش، شمارش و بررسی شود و در صورت تائید رسید دریافت کالا امضا و تحویل سفیر شود. در صورت وجود هر گونه مغایرت یا نقص در اقلام سفارش لازم است مراتب را با پشتیبانی پست مال در میان گذاشته و موارد کاستی، در رسید کتبا اعلام شده و به امضای مشتری و سفیر پست مال قرار گیرد.
در نظر داشته باشید با توجه به اطلاع رسانی گسترده این موضوع توسط پست مال، پس از تحویل گرفتن سفارش و امضای رسید تحویل توسط مشتری، پست مال هیچ گونه مسئولیتی در قبال کاستی یا معیوب بودن اقلام سفارش نداشته و مسئولیت ها بر عهده مشتری خواهد بود و مشتری حق هر گونه شکایت و اعتراض را از خود سلب خواهد کرد.
در رابطه با سرویس تحویل با پیک سامانه فروش اینترنتی پست مال ، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده میشود و سفیر پست مال امکان ورود به ملک را نداشته و درخواست فرد برای انتقال بار به داخل ساختمانی در هر حالتی غیر مجاز محسوب می شود.
مشتریان شهرستانی پس از دریافت کالا تا 24 ساعت امکان اعلام مشکل در سفارش دریافتی را داشته و بعد از این مدت هر گونه شکایت یا عدم تطابق وارد نبوده و مسئولیتی بر عهده پست مال نیست.
در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مشتری موظف به اعلام شماره شبای حساب به نام شخص پرداخت کننده به واحد پشتیبانی است. پس از اعلام شماره شبا حساب، مبلغ پرداختی طی 24 تا 72 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی را در اختیار کارشناسان فروش قرار دهند.
لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
پست مال همواره نهایت تلاش خود را میکند تا کلیه سفارشها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. سفارشات شهر تهران توسط سفیران پستمال به صورت باز تحویل مشتریان می شود تا مشتری به راحتی بتواند پیش از تحویل گرفتن و امضای رسید تمامی اقلام را با فاکتور اصلی مطابقت داده و شمارش کند و پس از اطمینان از درستی، رسید را امضا کند.
در مورد سفارشات سایر شهرها، مرسوله در گونی بسته بندی شده و تحویل پست یا باربری میشود. بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است. تنها در صورت مغایرت اقلام سفارش یا کمبود آنها پستمال با بررسی شواهد و در صورت تائید مشکل، مسئولیت آن را قبول کرده و اقدام به جبران خسارت خریدار خواهد کرد. آسیبهای ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش پست مال اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش پست مال ارسال شود.
روند بازگرداندن کالا
در صورت وجود مشکل در کالای ارسالی مشتریانی تهرانی باید از قبول سفارش امتناع کرده مراتب را به پشتییبانی اطلاع داده و آنرا مرجوع کنند. در مورد سفارشات شهرستان لازم است که حتما وجود ایراد در مرسوله 24 ساعت پس از دریافت مرسوله همراه با مستندات به اطلاع پشتیبانی پست مال برسد. با هماهنگی پشتیبانی محصول به انبار عودت داده خواهد شد. پس از دریافت محصول در انبار شماره حساب شبا دریافت شده و وجه به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
روند استرداد کالا
پست مال برای مشتریان خود این امکان را فراهم نموده است تا در صورت عدم نیاز به یک محصول بتوانند آنرا به انبار پست مال مسترد کنند. مهمترین شرط برای استرداد محصول باز نشدن بسته بندی و دست نخورده بودن محصول است.
مشتریان میتوانند عدم نیاز خود به یک محصول را حداکثر تا 3 روز پس از خرید به پشتیبانی پست مال اعلام نمایند. هزینه محصولات بر اساس فاکتور خرید محاسبه و پس از کسر هزینه حمل و کامزد به شماره حساب اعلام شده واریز خواهد شد.
برای مشتریان تهرانی، با هماهنگی پشتیبانی، پیک پست مال با دریافت مبلغ برای دریافت محصولات مراجعه خواهد کرد و یا محصول باید درب انبار پست مال تحویل انبار داری شود. برای مشتریان شهرستانی با هماهنگی پشتیبانی محصول به وسیله پست یا باربری برای انبار پست مال ارسال و پس از دریافت محصول و تائید سلامت آن وجه به شماره شبا مشتری واریز می شود.